tiistai 25. marraskuuta 2008

Kaikkea se saksalainen keksii

Huoldiksella oli tuollainen renkaspaine mittari. Siihen näpyteltiin, että paljonko haluaa paineita peliin ja sitten vaan työnti letkun kiinni venttiiiliin, niin se haki oikean paineen renkaisiin. Kahden kuukauden seisonta oli tehnyt tehtävänsä ostamani auton Fate merkkisiin renkaisiin ja paineet oli vähän niinkuin alhaalla, niinkuin öljytikun öljykin.


Niille ihmisille jotka ajattelee että Saksa on kovinkin etelässä ja täällä on aina hyvä keli, voitaneen laittaa tähän samaan kyytiin pari kuvaa, jotka osoittaa että täällä on joillakin alueilla ihan yhtä talvi kuin Suomessa. Mun mielestä tuo sivuikkunasta otettu kuva on kiva, kun siitä ei näy yhtään mitään.



Ai niin ja jotakuta kiinnostaa, että mikä härveli se auto on, jossa on Fate-merkkiset renkaat. Ostin tuollaisen VW Caddyn 1.9SDI moottorilla itselle työautoksi. On 5 paikkaa ja paljon kuljetustilaa. Useamman romun tsekkaamisen jälkeen oli pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ostaa postioranssi 160tkm ajettu 1. omistajan auto, mieluummin kuin vähän järkevämmän värinen skeida. Niin ja jos joku ihmettelee että onko mulla mitään järkeä päässä, kun tällaisen ostan, niin kerron että tuo on tosi taloudellinen peli ja maksaa täällä tosi vähän. Tietty kävi tuuri että löysin tuon, ja tuokin on varmaan jäänyt värinsä takia seisomaan. Täällä tuo oranssi väri on tielaitoksen väri, eikä postin väri, mutta yhtä kaikki. Ei ole kovin seksikäs väri, mutta eipä ole laitekaan seksikäs. Hirveän hankala kysymys on vaan ihmisellä Suomen epäreilun auto/polttoaine verotuksen edessä. Tekeekö tuosta 2 paikkaisen pakun vai 5 paikkaisen hlö-auton? Maahantuonnin vero on sama, koska tavaratilan tilavuus ei ylitä 2.8? kuutiometriä (typerä lainlaatija), mutta dieselverossa tulisi selvä säästö. Miksi autoja pitää rikkoa tahallaan, että saa siitä verotuksellisen edun. Vielä on aikaa äänestää blogini gallupissa, senkin lammas!





Ei kommentteja: